Bizi Takip Edin!

TCHIBO MARKASININ TARİHİ

Her şey 1949 yılında Almanya’nın Hamburg kentinde başladı. Eğitimli bir tüccar olan Max Herz ortağı Carl Tchiling Hiryan ile birlikte çok önemli bir karar aldı. Tchibo markası temellerini işte o yıllarda attı.

Başlıklar

O yıllarda tüm dünyada ikinci dünya savaşının etkileri hissediliyordu. Özellikle birçok gıda maddesine erişim zordu. Savaş olması nedeniyle hiperenflasyon vardı ve birçok gıda maddesinin fiyatı aşırı pahalıydı.

Almanya kahve piyasası da bu zor şartlardan nasibini almıştı. Üstelik kahve içecek doğru düzgün bir mekan bile yoktu. Max Herz tüm bu zor şartlar altında müthiş bir fikir buldu. Madem kahve içecek doğru düzgün mekan yoktu ve madem birçok kişi kahve gibi lezzetli bir gıdaya erişemiyordu, o zaman Max kahve çekirdeklerinin satışıyla ilgili bir şeyler yapmalıydı.

Max deneyimli bir tüccardı ve savaş koşullarında bile birçok ürüne nasıl erişeceğini biliyordu. Aklına, kahve çekirdeklerinin posta yoluyla iletilmesi geldi. Çünkü o yıllarda en iyi işleyen kurum posta işletmeleriydi.

Max’ın planı işe yaramıştı. Birçok kişi posta işletmesinin başarısı sayesinde, taze kahve çekirdeklerine ulaşabiliyordu artık.

Sıra gelmişti kurumsal çalışmalara. Çünkü sadece posta işletmesiyle kahve çekirdeği satışı yapmak bir noktaya kadar işe yarayacaktı. Öncelikle Max ve ortağı kuracakları şirkete isim bulması gerekiyordu. İsim bulma konusunda Max en büyük desteği ortağı Tchiling’den gördü.

Tchiling kendi adı ile Almancada fasulye anlamına gelen Bohne sözcüğünü birleştirdi ve Tchibo ismini elde etti.

Böylece Tchiling ve Max kurumsallaşma yönünde önemli bir adımı atmış oldular.

Sıra gelmişti kurumsallaşmanın diğer adımına…

Tchibo ve Yeni Markalar

 

Öncelikle şirketin bir merkeze ihtiyacı vardı. Daha sonra birçok yerde şube açmak gerekiyordu. Bunun için de reklam çalışmaları da dahil olmak üzere kurumsallaşma için bir düzine çalışma yapmak gerekiyordu.

Ancak Tchibo markasının da rakipleri vardı. En büyük rakibi ise Johann Jacobs’du. Bremen’de 1900’lerin başında Jacobs önemli başarılara imza atmıştı ve tanınan bir kahve markası haline gelmişti.

Max kendine ait olan tesisleri ve kahve dükkanlarını açmakla işe başladı. Daha sonra ürünlerin pazarlanması için müthiş fikirler geliştirdi.

1954 yılında Tchibo yepyeni bir markayla ortaya çıktı. Gold Mocca adı verilen bu marka müthiş başarı elde etti. Gold Mocca markası ortaya çıkana kadar, kahve üreticileri 5 çeşit kahvenin karışımı ile ürün elde ediyorlardı. Ancak bu marka 9 farklı kahve çeşidini başarıyla birleştirmişti.

Bu fikir sayesinde kahvenin tadı ve satışları oldukça artmıştı. Gold Mocca markasının önemli bir özelliği daha vardı. Kahveler teneke kutularda değil, cam kavanozlarda satışa sunuluyordu. O dönem için bu fikir oldukça yenilikçiydi ve birçok kişi tarafından sevildi.

Tchibo Büyüyor

Max’ın kurduğu Caffamacherreihe kahve dükkanları birçok kişi tarafından ziyaret edilmeye başlamıştı. İnsanların buraya gelmesinin önemli bir nedeni vardı. Bu kahve işletmesi kahveleri müşterilerine ücretsiz olarak tattırıyordu.

1965 yılına gelindiğinde Tchibo markası artık 400’ü aşkın şubeye sahipti. Ancak Herz şunu fark etmişti. Kahve dükkanı şubelerinin sayısı önemliydi evet. Ancak bu dükkanlarda da nitelikli personel bulunması gerekiyordu. Herz işe alacağı personeli sıkı bir denetimden geçiriyordu. İşe aldığı personele ise kahve türleri ve özellikleri konusunda eğitim veriyordu.

Böylece Tchibo markası daha fazla büyümeye başladı.

1964 yılında Tchibo Hamburg kentinde kahve öğütme tesisi açtı. Böylece hem üretim hem satış işlemleri tek bir elde toplanmış olacaktı. O dönemlerde Herz maliyetleri nasıl düşüreceğini bulmuştu.

Geçmişten Günümüze

1972 yılına gelindiğinde Tchibo markası tüm dünya tarafından tanınıyordu. O dönemlerde ilk defa Tchibo mağazalarında farklı ürünlerin de satışı yapılmaya başlandı.

1984 yılında ise espresso makinesi Picco ile marka yeniden ilgi odağı haline geldi. İlk ortaya çıktığı o yıllarda bu makine 1 yıl içinde 200 binden fazla satmayı başardı. 1980’li yıllarda ise marka daha fazla büyümeye ve daha çok yeniliklere öncülük etmeye devam etti.

Günümüzde ise filtre kahve diğer kahve ürünlerinde tüm dünyada büyük bir Pazar payına sahip.

Scroll to Top

HEMEN İLETİŞİME GEÇİN!